loading 0%

Tur Güzergah

BANDIRMA, AKÇAY, KAZDAĞLARI

Tur Detay

1. Gün
1.GÜN

Hareket Saati ve Yeri:

06:00 Barış Manço Kültür Merkezi

Hayatın tüm kalabalığını bir süreliğine bırakarak zengin fauna ve florası yanında efsaneleri ile bilinen Kazdağları destanlarının: 'Bin Pınar İda'sına doğaya dokunmaya kendimizi dinlendirmeye gidiyoruz…

Sabah Bandırma dan başlayan yolculuğumuzla Akçay’a hareket ediyoruz.  10.00’da Akçay merkez de buluşuyoruz ve Land Rover Jeeplerimize binerek Ege Bölgesi ile Marmara Bölgesini birbirinden ayıran, antik çağlarda "İda Dağı" olarak anılan Kaz Dağı, Biga yarımadasının en yüksek kütlesine doğru yola çıkıyoruz.

Kazdağı Milli Parkı’na girmeden tanıtım noktasında Kazdağları ve güzergahımız hakkında bilgiler alıyor, Milli Park girişine ilerliyoruz. Yaklaşık 25 km’lik bir orman yolunda yukarı tırmandıkça doğal klima etkisini hissediyor ve ağaçların rüzgar nedeniyle belli yönde kümelenmiş dallarında da doğal değişimi bizzat görüyoruz. İlk durağımız Yayla Çeşme’ye vardığımızda efsanelere ‘bin pınar ida’ olarak geçen Kazdağları’nın berrak ve tatlı sularından içiyor, rehberimizden filmlere konu olan efsanlerden Hasan ile Emine’nin hüzünlü aşk hikayesini dinliyoruz. Kısa bir yürüyüş ardından jeeplerimize tekrar binerek eşsiz bir manzarayı ayaklarımız altına seren Kapı mevkii ardından orman yangın gözetleme kulesine doğru devam ediyoruz. Sarp kayalıkların üstüne kurulu, kuş bakışı dağa hakim olan bu noktada adeta bulutlar ülkesindesiniz... Zirveye adım adım yaklaşırken Kazdağları hakkındaki doğal, coğrafi ve tarihi bilgimiz ve dahası tatlı bir rüzgarın yüzümüzü okşayışı, oksijenin tüm vücudumuzu sarışıyla mutluluğumuz, huzurumuz katlanarak artıyor.

Bölgedeki birçok yere, şenliğe, festivale ve turumuza adını veren Sarıkız Efsanesinin geçtiğine inanılan noktaya Sarıkız Zirveye ulaşıyoruz. Kısa bir yürüyüşle çıktığımız Sarıkızın sembolik mezarının (türbesi) bulunduğu alanda Sarıkız efsanesini dinliyoruz. Edremit Körfezi’nin güzelliği altında dileklerimizi tuttuktan sonra Tozlu Yayla’ya öğle yemeği mlolası için geçiyoruz. Rüzgarın dokunuşuyla şıkırdayan yapraklar, ona eşlik eden kuşların huzur dolu doğa sesi içinde yemek sonrası isteyen misafirlerimizle Kazdağı köknarını görmek için kısa bir yürüyüşe çıkıyoruz.

Yürüyüş sonrası doğaya dokunup kendimizi dinlediğimiz turumuzun sonuna yaklaşıyoruz. Dönüş yolunda Zeytinli Beldesi’nde çaylarımızı içiyor, ardından bir başka programımızda buluşmak dileğiyle turumuzu tamamlıyoruz…